Contributor : Profile
Indira Patil is part of RAISE, a research study to understand the accountability relations in the primary education system in Rajasthan and Bihar. She works with Vidya Bhawan Society in Udaipur, Rajasthan. She has studied Development with Public Policy specialisation, at Azim Premji University.
Posts by Indira Patil
शिक्षक की जवाबदेही: कक्षा में पढ़ाई संबंधी कार्यों की तुलना में गैर-शैक्षणिक कार्य को प्राथमिकता
यद्यपि शिक्षा का अधिकार अधिनियम (2009) के अनुसार प्राथमिक कक्षाओं के लिए 200 दिनों का शिक्षण अनिवार्य है लेकिन सरकारी स्कूलों में इसकी वास्तविक संख्या बहुत कम प्रतीत होती है। गुणात्मक फील्डवर्क और राज...
- Indira Patil
- 23 नवंबर, 2020
- फ़ील्ड् नोट
Teacher accountability: Non-teaching work over classroom engagement
While the Right to Education Act, 2009 mandates 200 days of teaching for primary classes, the actual number seems to be much lower in government schools. Based on qualitative fieldwork and a survey in...
- Indira Patil
- 22 October, 2020
- Notes from the Field